18 Eylül 2010 Cumartesi

Şu Fani Dünyada Bana Kaç Fazıl Say abilirsiniz? Kaç Fazıl?

Sosyal medya dedik ya...
Yakın zamanda başlıyan ve birden bire unutulan bi tartışma vardı geçenlerde, zaman çabuk akıyo tabi hatırlıyabilene...
Efendim ülkemizin ve dünyanın sayılı sanatçılarından Fazıl SAY bi söz söylemişti olay olmuştu günlerce tartışılan.
Hatırlıyalım.
''Türk halkının arabesk yavşaklığından utanıyorum, utanıyorum, utanıyorum...''
Yavşak: aç parantez Bit yavrusu kelime anlamıyla hakarete girmiyo argo ve küçümseme kabul edilebiliyo Kapa parantez
Yani açıkçası bi ''salak'' ''aptal'' demek kadar suç teşkil etmiyo... Bakınız ilgili kaynaklara neyse konuya dönelim.
Naaptık? Eee yine bölündük en kolay yaptığımız şey şu içinde bulunduğumuz yalnızlık günlerinde haaliyle.
Bi kısmımız dedik ki: Vayy kardeşim!@ sen nasıl benim müziğime laf edersin. (Amcamlar sanki arabesk müziğin mucidi)
Arabesk müziğin mimarı Orhan GENCEBAY ne dedi onu da analım:
“Fazıl Say bizim için çok önemli bir sanatçıdır, çok değerlidir. Bu sözün onun tarafından söylendiğine inanmak istemiyorum”
Bi kısmımızsa dedik ki: Adam büyük bi dahi helal olsun bu gerekiyodu ağzına sağlık vb.
Olay bütün bunlardan öte; yalnızlıkla mahkum edilmiş bu güzel yurtta dünyaca ünlü müzisyen Fazıl Say' ı kaç kişi bu kadar yakından tanıyodu bu polemiklerden önce?
Tahminler hemen gelicektir... Eee ne de olsa sorun diil bilmesek de söyliycek çok sözümüz vardır bi yerlerde.
Kardeşim bunları geçelim adamı bi tanıyalım önyargısız infazsız kaç kişi dedik bunu böylece?
Tahminler hemen gelicektir... Eee ne de olsa sorun diil bilmesek de söyliycek çok şeyimiz vardır bi yerlerde.
Gelelim tanıma meselesine:
Resmi web sitesine bakalım önce

www.fazilsay.com.tr/


Bakmaya üşenenler için: yazıyı da okumasınlar sağ üst köşeden usulca gitsinler. Okumayı seçenlerle yola devam edelim kimse kusura bakmasın oldu?

Sonuç: Üstün yetenekli iyi eğitimli akıllı bi genç bu ülkenin bu toprakların evladı ve dünyaca saygın vb...

Dedikleri nolursa olsun haklı veya haksız ne kadar garip diil mi?

İsyan etmese bu kadar tanınmıycaktı doğduğu topraklarda belki de öldükten soora anılacaktı kuru alkışlar vb.yle diğer tüm yitirdiğimiz saygın sanatçılar gibi...

Bu mudur yani? Budur...

Peki şimdi bişiy yapın etrafınızda bu kadar zeki kaç tane genç var? Şu Fani Dünyada Bana Kaç Fazıl Say abilirsiniz? Kaç Fazıl?
Cevapları duyar gibiyim. Bissürü ehüm öhüm bizim komşunun oğlu var ya ne zekidir bi tanısan falan filan...
Peki siz naaptınız bu gençlere yardım olarak imkanlarınız ölçüsünde? Bi kap çorba bile olabilir!
Efendimmm?
Cevapları duyamadım!
Naaptık? Eee yine bölündük en kolay yaptığımız şey şu içinde bulunduğumuz yalnızlık günlerinde haaliyle.

Sevgili okur benim derdim kendimde dahil kimseyi yargılamak azarlamak akıl vermek vb. filan diil ayrıca bu haddim de diil zaten!
Sadece bildiklerimizi unutmıyalım toplumca bu bize yeter. Yetmezse de gerçek değerlerimizi burası önemli (ne yani sanki diğerleri önemsiz miydi ayrı konu o yazarız ilerde biraz sabır) bi zarasız sözle yargılamıyalım hele hele bi de bu kadar kolay unutacaksak hiç karışmıyalım ne kaybederiz Allah aşkına?

Bi de birbirimizi olduğumuz gibi özgürce kabul etmeyi deniyelim. Dinlemeye çalışalım kaale alalım ama ağır hakaretlerde bulunmadan küçümsemeden yalansız dosdoğru adam gibi...

Aklımızı koruma gayreti içinde hayat gaylesiyle hadi bakalım bi de böyle bakalım.

İnsanız sonuçta yok birbirimizden bi gram üstünlüğümüz sadece ayrı trenler farklı vagonlar aynı yöne giden beleş tek gidiş bileti cebinde faanileriz o kadar!

Saygılarımla Efendim.

Not: Konuşma diliyle yazılmaya çalışılmıştır. Kılavye veya yazar hatası diildir! Güzel Türkçemizdeki fonetik kuralları ayrı bi konuda işlenebilir işlenmiyedebilir bu benim sorunum diildir. Kamuoyuna saygıyla duyururum duyurmıya da bilirdim.

Hiç yorum yok: